Coaching két lábon és hat lábon

Veled is csak úgy történnek a dolgok?

2021. február 09. - Nyíri Gabi

_dsc9202_604.jpeg

Nem vagy mindenható, vannak az életedben dolgok, amiket nem tudsz irányítani. Emellett a jólléted érdekében igenis fontos tudatosítanod, hogy mi mindent tudsz. Miért nem jó bevenni, hogy minden csak úgy történik veled?  

A Legyél Mindig Kutyás! Klub tagjainak arról írtam legutóbb, hogy a vasárnap este, amikor ráfordulsz a következő hétre, remek időpont visszanézni, tudatosítani, hálásnak lenni és előretekinteni. És hogy érdemes ezt előrevivő módon csinálni, nem úgy, mint ahogy tettem elsőre.

Adott egy csomó minden, ami mozog körülöttem, bennem. Kölyköt nevelek, jelentős változás van a munkámban, és a Legyél Mindig Kutyás!-téma kapcsán is sok tervem van. Amiből persze következett rengeteg teendő. Mi lett ebből kapásból? Néhány ködös elképzelés arról, hogy mit is kellene csinálni, meg egy nagy adag rossz érzés, mert ennyi mindent úgyis képtelen leszek kézben tartani és elvégezni.

Ugye feltűnt neked is? Az hagyján, hogy ez nem jóféle előretekintés, nem tervezés – ez a jelen pillanat elpazarlása aggódásra. Amitől aztán persze nem nagyon érdemes szárnyaló teljesítményt, haladást várni. De van itt még valami!

Vedd észre azt is, hogy a dolgok csak úgy történnek velem – legalábbis úgy beszélek róluk. Pedig...

_dsc8884_604.jpeg

Kölyköt nevelek, igen, és Sage nem csak beesett az életembe valami váratlan módon, hanem évek mérlegelése, és a döntésem után közel fél évet vártam rá. A munkámhoz kapcsolódó változásokat én szerettem volna, és hónapokat dolgoztam az előkészítésen. A Legyél Mindig Kutyás!-téma a szívügyem, amiben rendíthetetlenül hiszek szakmailag.

Innen nézve ez minden, csak nem „csak úgy történik”. Mi miatt fontos ez? Mert amíg a „csak úgy történik” változatot mesélem magamnak, kiengedem az irányítást a kezemből, és odaadom a körülményeknek. Ez pedig nem segít abban, hogy a legjobb formámat tudjam hozni, amivel van esélyem pozitív irányba befolyásolni a dolgokat.

Tanulj az én példámból, és legyél tudatos abban, ahogyan magadnak mesélsz arról, hogy mi zajlik az életedben. Igen, valóban vannak dolgok, amiket nem tudsz irányítani, sőt befolyásolni sem. De rengeteg mindent igenis tudsz, és ezek kapcsán különösen fontos, hogy ezt tudatosítsd is magadban. Ne vedd be, hogy minden csak úgy történik veled!

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása