Coaching két lábon és hat lábon

Fáradt vagy? Pihenj! Tényleg!

2021. november 01. - Nyíri Gabi

250856957_2099778636827044_1981537914790616994_n.jpg

Ha elfáradtál, két lehetőséged van: elindulsz lefelé egy negatív spirálba, vagy pihensz. Mi miatt van az előbbi? És vajon működik az utóbbi?

A hosszú hétvége nálam most leginkább a pihenésről szólt. Kis túlzással azt lehet mondani, hogy minden lehetséges időt átaludtam, amit nem kutyázással töltöttem.

Hogy jutottam el idáig? Némi frusztrálódás, majd a nagy felismerés révén.

Nekem akkor könnyű működni, amikor szép kiszámítható módon történnek a dolgok. Az sem baj, ha több a váratlan vagy megterhelő esemény, csak az jobban elfáraszt. És van az, amikor minden egyszerre jön: Sage tüzel, a munkámban beüt néhány nehézség és egy csomó plusz megbeszélés, Legyél Mindig Kutyás! Klub alkalom van, majd másnap háziverseny a kutyasuliban, és az i-re felteszi a pontot, hogy Skill műtétből lábadozik.

Ahogy tolom végig a hetet, érzem, hogy fogy az energiám. A fáradtság trükkje, hogy egy negatív spirállá válik: ahogy fáradunk, egyre többet kell beletenni, egyre jobban meg kell feszíteni magunkat ahhoz, hogy szinten tartsuk a teljesítményünket. Nehezebb figyelni, tudatosnak maradni, kontrollálni az érzelmeinket. Röviden, egy ponton túl minél jobban toljuk, annál kevésbé megy.

Azt én is remekül éreztem, hogy nem megy, nem érzem, hogy jól haladnék. Spoiler: azért, mert nem is. Tudod, az a fránya negatív spirál...

333610_1842393280151_1313771098_o.jpeg

Az egyre inkább zombinyuszi állapotomban üldögélve azt éreztem, hogy pihennem kell. Közben vadul gondolkoztam rajta, hogy mi lenne a következő dolog, amit csináljak ahhoz, hogy egy csapásra minden flottul menjen. Igen, minden. Ha már, játsszunk nagyban...

És nem hogy a csoda dolog nem jutott eszembe, semmi nem jutott eszembe. Ültem, és üveges tekintettel bámultam a semmibe. Pihenni – zakatolt a fejemben. Pihenni... Pihenni...!

Basszus, ez a nagy dolog, ami előre fog vinni!

Spoiler kettő: Igen, működött. Nagyon jól tudod a kutyázásból, hogy nem vezet sehova, amikor túltolod. Pontosan ugyanez igaz rád is! Vedd észre időben, hogy elfáradtál, és ne csússz bele a fáradtság negatív spiráljába! Lehet, hogy téged nem az alvás tölt leginkább, de az biztos, hogy pihenned kell! (Arról, hogy hogyan pihenhetsz jól, bővebben itt.)

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása