Coaching két lábon és hat lábon

Nyári kutyás egyenleg

2018. július 12. - Nyíri Gabi

34322705_10216005359148561_8757002501917507584_o.jpg

Rendszeresen humor tárgya, hogy mindig az aktuális időjárással van bajunk. Panaszkodunk rá, hogy fúj, esik, süt. Én egy menthetetlen nyárpárti vagyok, de most mégis megpróbálok kiegyensúlyozott egyenleget vonni: Milyen a nyár egy kutyásnak?

Lehet, hogy azért van, mert nyáron születtem, lehet, hogy csak sima véletlen: én igazán ezt az évszakot szeretem. A telet például olyannyira nem, hogy a saját meggyőzésemre még marketinget is csináltam neki. (Ha még nem láttad, itt megnézheted.) Amellett, hogy csomó mindent szeretek a nyárban, vannak dolgok, amikre ilyenkor kell igazán figyelni. Íme a kutyás nyár egyenlege:

dsc00852.jpg

Szeretem, hogy világos van. Nekem decemberben nem a szenteste a legnagyobb ünnep, hanem a téli napforduló 21-én, mert onnantól végre hosszabbodni kezdenek a nappalok. A nyárban imádom, hogy hajnalban is és este is sétáltathatok világosban. Biztos titokban napelemes vagyok...

Szeretem, hogy meleg van. Híresen fázós vagyok, amin az ismerőseim előszeretettel élcelődnek. Nyáron – 25 foknál melegebb időben – van esélyem normálisnak érezni magam, mert akkor már rajtam sincs pulóver kutyázás közben. (A napon. Árnyékban inkább de...) Az agility edzésen a múltkor kisebb feltűnést keltettem rövidnadrágban, nem nagyon látnak úgy. Aztán bevallottam, hogy csak kiszakadt az utolsó vékony hosszúnadrágom is, és még nem volt időm venni másikat...

dsc_1674.jpg

Szeretem, hogy lehet járni úsztatni. A juhászok imádnak úszni, én pedig szeretek velük a vízparton bohóckodni. Abban persze nem nagyon szoktunk egyetérteni a kutyákkal, hogy mikor van úszásra alkalmas idő. Ők kb. azt gondolják, hogy ha nincs befagyva, akkor az már jó lesz...

Kevesebb ruha = több karmolás. Póló, rövidnadrág. Ad egy pacsit, kicsit mellémegy, kicsit nagy lesz, rajtam meg nem marad bőr. Viszont lesz véraláfutásom is. Időnként külön szempont a nem kutyás programokhoz való felöltözésnél, hogy eltakargassam a harci sérüléseimet.

2018-06-22_12_00_01-2.jpg

Jó a pálya, viszont hajnalban kell menni. Mindig fáj a szívem, amikor télen a talaj nem megfelelő állapota – havas, jeges, csúszik – miatt le kell mondanom az edzéseket. Nyáron ezzel nincs gond, viszont az erős napsütés miatt kénytelen az ember korán reggel menni. Mert ugyan este sem égünk meg, de akkor jönnek a szúnyogok...

Ha forróság van, nehéz. Amikor tartós kánikula van, extrán figyelni kell az egészségügyi dolgokra. Senkinek nem hiányzik egy hőguta, és nem akarja szétégetni a kutya mancsait a forró aszfalton...

Van ám még egy csomó érdekesség a nyárról, ami mind benne lesz a Magazin következő számában 07. 19-én. Ha érdekel a téma, de még nem regisztráltál, itt megteheted.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása