Coaching két lábon és hat lábon

De rossz nekem! Ja, nem!

2021. április 22. - Nyíri Gabi

_dsc9853_604x330.jpeg

Néha képesek vagyunk rosszul érezni magunkat olyankor is, amikor valójában nagyon is rendben mennek a dolgaink. Mi történik ilyenkor? És mihez lehet kezdeni vele?

Íme a saját példám:

Mindig is olyan életre vágytam, amiben meghatározó szerepe van a kutyázásnak, és helye a kutyás sportnak. Bakancslistás tétel volt, hogy a mentvények után egyszer szeretnék felnevelni egy olyan kölyköt, akinél jó esély van az egészségre, és lehet a dolgokat elsőre – legalább valamennyire – jól csinálni.

Aztán a tegnap (sima szerdai munkanap) délelőttöm úgy alakult, hogy elég rendes ködben indultam edzést tartani. Nem a legjobb kezdés... Arra régen rájöttem, hogy vagy oktatóként, edzőként vagyok jelen egy helyzetben, vagy résztvevőként. Sosem tudtam elég gyorsan váltani a szerepek közt, így a saját kutyáimmal jellemzően külön gyakoroltam. (Már ameddig a mentvények ízületi gondjai mellett tudtunk egyáltalán gyakorolni.)

Ezt Sage-nél is megtartottam, vagy külön megyek edzeni, vagy tovább maradok a csoportos foglalkozások után. Hát maradtam tegnap is. Mire elkezdtem dolgozni, a ködnek már nyoma sem volt, viszont rövid idő alatt lett olyan meleg, hogy rögtön sok volt rajtam a hideg reggelhez méretezett ruha. Amikor már a többedik kört mentem, hogy minden eszközt elpakoljak, amit használtunk a gyakorláshoz, kezdtem csendben megfőni.

És elkezdett bennem felhangosodni egy gondolat: Igazán nem fair, hogy ebben a melegben még kapkodhatok is itt a pakolással, hogy időben hazaérjek, és bekapcsolódjak az első megbeszélésembe...!

_dsc0018_604x330.jpeg

Ha mostanra azt gondolod magadban, hogy „Gabi, azért soha nagyobb bajod ne legyen...!”, értsd „úgy tűnik, fennakadtál egy apróságon egy olyan napon, amire mindig is vágytál...!”, ráéreztél, hogy mi miatt mesélem el ezt az egészet.

Az, hogy mire irányítjuk a figyelmünket, meghatározza, hogy hogyan értelmezzük a velünk történteket, és hogy hogyan érezzük magunkat. Ha engedjük az elménknek, hogy kipécézzen valami negatívumot, és kellemesen belekapaszkodjon, egy az értékeink szempontjából egyébként ideális napot is rémesnek látunk majd.

Mi az ellenszer? Mielőtt megveszed magadnak, hogy mennyire rossz neked, nézz rá, hogy mi miatt kezdtél bele az egészbe! Amint elcsíptem, hogy mi indul bennem, tényleg megálltam, letettem a cuccot a kezemből, és körülnéztem: egy munkanapom elején egy jó kis kutyás oktatás után a kölyökkel edzettem – de jó nekem, úristen!

Az értékeiddel való összekapcsolódás leggyakrabban átkeretezi az egészet, és a helyükre kerülnek a dolgok: tudod élvezni a lényeget. Ha esetleg mégsem tetszik, amit találsz, még mindig változtathatsz.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása