Coaching két lábon és hat lábon

Tudsz hálás maradni más kutyás cuccait látva?

2021. március 31. - Nyíri Gabi

_dsc0023_604x330.jpeg

Az online világban könnyű belelátni abba is, hogy a híres kutyás szakemberek milyen körülmények közt dolgoznak. Lássuk be, nekünk nem biztos, hogy jutott olyan... Hogyan nem fogod rosszul érezni magad emiatt? És hogyan segíthet ez az életed egyéb területein is?

A kölyök nevelése nekem is intenzív tanulási időszakot jelent, és nem csak azon a téren, amin vártam. Azóta, hogy elkezdtem Sage érkezésére készülni, egy csomó nemzetközi online kutyás anyagot nézek. Rengeteg hasznos tudást és inspirációt kaptam, emellett azonban abba is jobban beleláttam, hogy milyen tárgyi körülmények közt, vagyis milyen helyszíneken és milyen eszközökkel dolgozik egy-egy kutyás szakember.

Időnként simán ámulatba esek. Milyen menő már, hogy valakinek dedikált gyakorlószoba van a házában? Főleg olyan padlóval, ami nem csúszik, ezért mindenfélét biztonságosan lehet csinálni rajta? Azt mondom, hogy az álomházunkban nekem is lenne ilyen...

Rosszabb pillanataimban azonban úgy vagyok vele, hogy nem ér az egész, és én így semmire nem fogok menni. Amikor egyedül pakolászom az akadályokat ki-be, ahelyett, hogy simán otthagyhatnám a fedett területemen felállítva. Ilyenkor inkább úgy érzem, hogy ugyan, ez nekem sosem adatik meg...

167201511_922873048566051_7256869591681840104_n.jpg

Házi barkács első kísérlet - "min gyakoroljunk irányítást" jeligére

Mi történik ilyenkor? Az első esetben – amikor azt mondom, hogy de menő, ami neki van – kívülről tudom szemlélni a dolgot, és ezért érdekesnek találom. A másodikban – amikor úgy érzem, hogy nem fair az egész – belemegyek egy összehasonlításba, amiből könnyű rosszul kijönni. Azért, mert mindig lehet találni valamit, amiben más vagy a másé valamilyenebb, mint a miénk.

Hogyan lehet kimaradni az összehasonlítgatásból? Ha hálás tudsz maradni, vagyis a figyelmedet mindarra irányítod, amid van. És emellett – nem ehelyett – törekszel arra, hogy adott esetben előrébb lépj.

És ez persze nem csak a kutyázásra igaz, jelen lehet az életed bármelyik területén. Ott, ahol hagyod. Ha azon kapod magad, hogy épp a rövidebbet húzod némi szaftos összehasonlítgatás miatt, jusson eszedbe, hogy a kutyázásban hogyan tartod magad távol ettől!

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása