Coaching két lábon és hat lábon

Mid van a pénzen túl?

2019. június 20. - Nyíri Gabi

dog-4282928_640.jpg

Amikor az a kérdés, hogy mekkora bőségben élünk, hajlamosak vagyunk azt számba venni, hogy mekkora vagyonunk, mennyi pénzünk van. Pedig a kép ennél sokkal árnyaltabb, és ezt a kutyázáson keresztül is megélheted.

Egy pillanatra gondolj arra, hogy hogyan szoktuk leírni, amikor minden rendben van! Valami olyasmit mondunk, hogy kerek, kiegyensúlyozott az életünk. És csak nézz a szavak mögé egy kicsit: ha csak egy dolgon múlna az egész – az anyagiakon, – akkor nem lehetne szó egyensúlyról. A jó élet jellemzője, hogy számos módon kapcsolódik a világ értékeihez: szépséghez, szeretethez, vidámsághoz, kiteljesedéshez. Csupa olyan dolog, amit észrevenni illetve létrehozni kell magunk körül – ez pedig szemléletbeli kérdés. Keresed-e ezeket magad körül? Teszel-e érte, hogy megjelenjenek és megmaradjanak?

dog-4218330_640.jpg

Inspirációként íme néhány példa az én napomból, aminek semmi köze a pénzhez, és mégis hatalmas értéket jelent az életemben.

  • Reggel a kapunkban majdnem elütöttek a kertünkben lakó verebek. Jöttünk haza a juhászokkal a reggeli sétából, amikor nagy zsivajjal, hatalmas lendülettel megérkeztek a verébkék is. Tényleg nem sokon múlt, hogy nem repültek nekem egy páran. Egészen szórakoztató volt a gondolat, hogy majdnem közlekedési balesetbe keveredtem egy csapat madárral reggel 7 óra előtt.
  • Megismerkedtem egy 16 éves kutyával. Többször láttam már az utcán, és mindig nagyon jó volt ránézni. Aztán ma úgy alakult, hogy elmentünk egymás mellett, és a gazdi észrevette, hogy szemezek az ebbel, és megengedte, hogy találkozzunk. És élmény volt belenézni a 16 éves, kicsit homályos, de nagyon is jelen lévő tekintetbe.
  • Estem egyik ámulatból a másikba. Este kiültem a teraszra elintézni egy-két teendőt. Kivittem a dolgaimat, leültem, és abban a pillanatban elkezdett esni az eső – rám és a cuccaimra, így fuccs a teraszon dolgozásnak. Felnéztem az égre megbeszélni az illetékessel, hogy ez igazán nem volt szép húzás. És nem láttam magam fölött felhőt, vagyis azt éreztem, hogy a semmiből esik rám az eső. Így pláne nem volt szép – gondoltam magamban. Miközben ezen méláztam, elrepült a fejem fölött egy gólya. Jó pár éve lakunk itt, de sosem láttam még gólyát erre.

Te milyen értékeket vettél észre ma magad körül, aminek semmi köze a pénzhez?

Képek innen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása