Coaching két lábon és hat lábon

Amit nem látsz, az nincs is?

2019. május 16. - Nyíri Gabi

60362067_381550672570266_3493541899103371264_n.jpg

Arról, ami nincs a látókörünkben, könnyű azt gondolni, hogy nem is létezik. Pedig lehet, hogy ott van az, csak mi nem nézünk oda. Mikor van ennek nagy jelentősége? Például amikor az egészségről van szó – akár a sajátunkról, akár a kutyánkéról.

„Nem értem, hogyan lehet magas a vérnyomásom. Sosem volt gond vele...” – mondta az illető, akiről aztán néhány mondat alatt kiderült, hogy egyébként legalább 15 éve nem esett át vérnyomásmérésen. Vagyis amiről neki tudomása van, az legfeljebb annyi, hogy mi volt a helyzet másfél évtizede.

Persze én is voltam ugyanilyen helyzetben. Egyszer Skill vállán volt egy seb, amit össze kellett varrni. Bár becsületesen gallérban tartottam az ebet, az a fránya varrat csak kinyílt valahogy. Égre-földre esküdöztem az állatorvosunknak, hogy a kutya nem szokta bántani a sebet, szóval rejtély az ügy. Csak egy aprócska bökkenő volt a dologban: a nap egy jelentős részében szó szerint nem láttam a kutyát, így azt sem, hogy mit művel a sebbel. Mert például aludtunk, vagy dolgozni voltam. És az is hozzá tartozik, hogy amikor szem előtt volt, akkor Skill mindig rendesen viselkedett. Már napok óta a pótolt varrattal feszített, amikor egyszer elfelejtkezett magáról, és bemutatta a csoda trükköt: tudniillik nem foggal dolgozott ő, hanem némi helyezkedés után hátsó lábbal.

dog-4092757_640.jpg

Talán bízhatunk benne, hogy kevesen vannak, akik szándékosan hazudni akarnának az orvosuknak vagy az állatorvosuknak. Akkor mégis mi történik itt? A legjobb szándék mellett túláltalánosítjuk azt, amit láttunk, illetve amiről tudomásunk van. Ebből jön aztán a „soha” meg a „nem szokta”. A szakemberek valószínűleg fel vannak rá készítve, hogy ne bízzanak 100%-ig abban, amit a páciens vagy a páciens gazdája mond, így nem is veszik készpénznek azt. Te azonban esetleg feleslegesnek nyilvánítasz szűrővizsgálatokat vagy egyéb megelőző intézkedéseket kockáztatva azt, hogy fény derüljön egy-egy problémára. Emlékezz rá kérlek, hogy attól, hogy valami nincs a látókörödben, még ott lehet.

Képek innen és innen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása