Sokak szerint munkahelyi megbeszélésekre járni konkrét időpocsékolás. Azonban arról is gyakran hallunk, hogy a kreativitás és az eredményesség kulcsa az együttműködés. Hogy is van ez, most akkor üljünk össze, vagy ne?
Valószínűleg veled is előfordult már, hogy egy olyan megbeszélésen ültél, ahol semmi fontosról nem volt szó. Vagy bár éppen valami fontosról volt szó, senki nem tudta, hogy honnan hova tart a beszélgetés. Az ilyen és ehhez hasonló tapasztalatok vezettek el odáig, hogy sikeres üzletemberek szerint az első számú hatékonysági szempont mindenáron elkerülni a megbeszéléseket. Mégis mi a baj a megbeszélésekkel? Hogyan lehet javítani a helyzeten?
Figyelj az alapokra! Nem a megbeszélésekkel önmagukban van a gond, hanem azzal, ahogyan vezetjük őket. Őszintén, azok a megbeszélések, amelyeken te szoktál részt venni, megfelelnek a következő 6 alapvető szabálynak?
- Mindig legyen egy menetrend!
- Kezdjük el és fejezzük be időben!
- Ne fogadjunk telefonokat közben!
- Hallgassuk meg egymást!
- Állapodjunk meg róla, hogy ki és mit fog csinálni!
- Küldjük ki a megbeszélésről készült összefoglalót még aznap!
Sétáljatok! Munkahelyi környezetben is kezd elterjedni, amit a kutyások már régóta tudnak, hogy sétálni jó. Nilofer Merchant arról mesél, hogy hogyan változtatta meg a megbeszélésekhez fűződő hozzáállását az, hogy egyszer valaki arra kérte, menjen el vele kutyát sétáltatni, mert közben lesz idejük nyugodtan beszélgetni. A testmozgás önmagában jót tesz, és az irodából való kimozdulás azt is jelenti, hogy szó szerint más szemszögből nézhetünk a problémákra.
Engedjétek el a kontrollt! A sok jól szervezett megbeszélés mellett is jól jön néha a változatosság, főleg ha egy összetett témával foglalkoztok. Ha többen vagytok a csapatban, és sok ötletet, nézőpontot szeretnétek integrálni, próbáljátok ki az Open Space-módszertant! Ennek lényege, hogy a résztvevők által bedobott témákat egy laza, bizakodó légkörben dolgozza fel.
Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!