Coaching két lábon és hat lábon

A kutya sem foglalkozik hülyeségekkel!

2015. április 23. - Nyíri Gabi

mind_full_or_mindful.jpg

Kutyát sétáltatni nagy élmény. Is lehet akár. Feltéve, hogy az embert nem csak a robotpilóta viszi körbe a szokásos útvonalon, miközben gondolatban valahol egészen máshol jár.

Kétszer sétálunk naponta: reggel munka előtt, és este, amikor hazaérek. Megengedhetem magamnak a napi csak két séta luxusát, mert a juhászok kerti kutyák. Azért jó ez így, mert keretet ad a napnak, a mozgás és a természet segít a nap indításában és lezárásában. Milyen szépen is hangzik, nem?

És mi történik általában? A szokásos utunkon járunk: végig a mezőn, körbe a háztömb körül, át a kutyafuttatón és vissza. Még lehetőleg odafelé megyünk, amikor azon kezdünk gondolkozni, hogy mi várható aznap / holnap az irodában, az üzletben, az ügyféllel. Így rögtön átkerülünk a mezőről, utcáról, futtatóról az irodába, üzletbe, kávézóba. Egy kellemes sétából az agyalásba, aggódásba, görcsölésbe. Ki-ki ízlés szerint.

Mit csinál ezalatt a kutyánk? Szaglászik, szaladgál, játszik a többiekkel, és dolgozik, ha feladatot adunk. A jelenben van, és kifejezetten boldognak látszik.

Tanuljunk a kutyánktól, legyünk tényleg ott a séták során! Amikor először sikerült kilátnom magamból – úgy értem, valóban érzékelni kezdtem a környezetemet -, észrevettem, hogy a mező felett egy szivárvány ível át, és mintha az egyik lábával pont a mi kertünkben támaszkodott volna…

Aznap este ki akartam látni magamból. Felsétáltunk a dombra, ahol kevesebb a mesterséges fény, mert szerettem volna megnézni az eget. Nem láttam a csillagokat - azt hiszem, attól már túl giccses lett volna a történet -, de jó volt megállni egy percre a jelenben.

the_walking_shepherd_by_tribandejoyce-d350she.jpg

Legközelebb, ha sétálni indulsz, ne rögtön egy egész szivárványt vagy csillagos égboltot keress! Válassz ki egy színt – például a kéket –, és tudatosan figyeld meg, hogy hány helyen jelenik meg az útvonaladon! Jé, egy kék autó! Jé, egy kék cégtábla! Jé, Brúnó-nénin (a kutyájuk alapján azonosítom azokat a gazdikat, akiknek nem tudom a nevét) kék kabát van!

Képek innen és innen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása