Coaching két lábon és hat lábon

Nem intéztél ma semmit?

2018. július 05. - Nyíri Gabi

miniature-pinscher-3516332_640.jpg

Vannak napok, amikor elégedetten dőlünk hátra, mert úgy érezzük, hatékonyak voltunk. Máskor meg mintha nem haladtunk volna semmit, szinte nem is tudjuk, hogy hova tűnt el az idő. Mi csinálja velünk a nem intéztem semmit-érzést? És hogyan lehet megszabadulni tőle?

Szerintem 3 dolog kell ahhoz, hogy ne tudjon az időnk önálló életet élni. Ebből én ma egyet hagytam figyelmen kívül, és ez pont elég volt ahhoz, hogy előállítsam a nem intéztem semmit-érzést. Mi ez a 3 dolog?

dog-737782_640.jpg

1. Egy terv. Valamilyen elképzelés arról, hogy mihez akarunk kezdeni a nap során. Nem arról van szó, hogy feltétlenül minden percet be kellene táblázni, de a sarokkövekre igenis szükség van.

miniature-pinscher-3516336_640.jpg

2. Összeszedettség. Abban, hogy egyszerre egy dologra irányítjuk a figyelmünket. A multitaskingról mostanra bebizonyosodott, hogy simán nem működik... És abban is, hogy azzal foglalkozunk, amit elhatároztunk. Nem hagyjuk magunkat kizökkenteni. Ne érts félre, nem arról van szó, hogy senkihez sem szólva, magunkban kellene dolgozni, mint valami robot. Sokkal inkább arról, hogy ha az időnket másokra szántuk, akkor érjük el, hogy ténylegesen velük is legyünk.

miniature-pinscher-3516333_640.jpg

3. Visszatekintés: Ha csak folyton szaladunk, az sem fog feltűnni, hogy menet közben elértünk valamit. Ezért fontos időt szánni a reflexióra, összehasonlítani a tervünket azzal, ami végül nap végére kijött. Így aztán nem maradunk le a saját eredményeinkről.

Mi az, amit én kihagytam? Nem volt tervem. Mivel ez egy nyugis napnak tűnt, valahogy azt gondoltam, hogy mára jó lesz ez így. Aztán semmilyen nap lett: se pihenőnap, se munkás...

Te legyél ügyesebb nálam, és használd mindhárom dolgot: terv, összeszedettség, visszatekintés!

Képek innen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása