Coaching két lábon és hat lábon

A „most kell odatenned magad” csapdája

2019. január 31. - Nyíri Gabi

dog-3961438_640.jpg

„Most kell odatenned magad!” – mondják gyakran annak, aki előtt valamilyen komoly lehetőség áll nyitva. A legtöbb nagy eredmény elérése azonban egyszeri erőfeszítés helyett kitartó munkát, állandó jó formát igényel. Hol lehet ebben a csapda? Ott, hogy végül nem éred el, amit szeretnél, mert összekevered a kitartó erőfeszítést az egyszeri erőbedobással. Mire érdemes figyelned?

Amikor kiemelkedő teljesítményekről hallunk – legyen szó sportról, tudományról vagy épp üzletről –, legtöbbször magára az eredményre, és kevésbé az odavezető útra figyelünk. Emiatt támadhat az az illúziónk, hogy ilyenkor csak egyszer kell nekidurálni magunkat, és abból rögtön ki is esik a bámulatos eredmény. Pedig ha közelebbről megnézzük, általában az derül ki, hogy hosszú, gyakran több éves tudatos építkezés van a háttérben.

dachshund-3234691_640.jpg

Miben tér el egymástól az egyszeri erőbedobás és a hosszú távú kitartó munka? Abban, ahogyan az energiánkkal bánunk. Az előbbinél az a lényeg, hogy ott és akkor mindent ki tudjunk pörgetni magunkból. Az utóbbinál ezzel szemben az, hogy minden nap legyen erőnk – testi és szellemi egyaránt – tenni a cél elérése érdekében. És ezt nem lehet úgy csinálni, hogy minden nap csutkára hajtod magad. Mert az nem kiváló teljesítményhez, hanem összeomláshoz vezet.

Mik azok a területek, amikre neked is érdemes odafigyelned, ha hosszú távon szeretnél formában maradni?

1. Érezd jól magad a bőrödben! A fizikai állapotunk meghatározza az energiánk mennyiségét, a vitalitásunkat, a teherbírásunkat, vagyis ez teremti meg mindenféle teljesítmény alapját. Ha csúcsformában akarsz lenni, nem hanyagolhatod el az étkezéseket vagy épp az alvást mondván, hogy te valami sokkal fontosabb dologgal vagy elfoglalva. Amikor a célodhoz vezető tevékenységeidet tervezed, vedd számba azt is, hogy mit fogsz tenni a testi jólléted érdekében!

dog-3698572_640.jpg

2. Törődj a lelkeddel! Az érzelmi állapotunk jelenti az energiánk minőségét, ez határozza meg a lelki állóképességünket. A nagy dolgok elérése általában nem gyors és könnyű folyamat, így szükséged lesz egyfajta pozitív belső állapotra és a stresszel való megküzdés képességére. Keresd meg azokat a technikákat, amik segítenek a belső stabilitásod megtalálásában és megőrzésében!

coast-3948951_640.jpg

3. Legyél ott fejben! A mentális erő nyújtja azt az összeszedettséget, ami segít végighaladni a kiválasztott úton. A fókuszod megőrzése érdekében legyél igényes arra, hogy mennyi és milyen impulzust engedsz magadhoz a környezetedből. Ahhoz, hogy megőrizhesd a lelkesedésedet, és kiváló maradhass a területeden, folyamatos tanulásra, fejlődésre lesz szükséged. Gondold végig, hogy milyen tevékenységek illetve társaság jelent inspiráló, támogató légkört számodra!

Képek innen: 1., 2., 3., 4.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!