Coaching két lábon és hat lábon

Kutyásan kirándulni

2015. november 03. - Nyíri Gabi

dog-1007595_640.jpg

A gyönyörű, napos őszi időben igazán remek program kutyával kirándulni. Menjetek ki együtt a szabadba, és figyeld meg, hogy ő hogyan kirándul! Mi az, amit érdemes ellesned tőle?

Amikor kirándulást tervezünk, általában a praktikus dolgokra koncentrálunk: hova megyünk, hogy lehet oda eljutni, hol hagyjuk az autót, túracipő, szendvics, kullancsriasztó. Kevesebbet foglalkozunk az élménnyel, amit az együtt töltött idő, a természet és a napsütés adhat nekünk. A kutyák figyelmét viszont pont a pillanat ragadja meg. Következzen 4 dolog, amit a kutyád tud, és a te kirándulásodat is szebbé teheti.

shetland-1002020_640.jpg

Mindegy, hogy hova megyünk! Ha ugyanott túráztok is minden alkalommal, a kutyád mindig örömmel veti bele magát a környék felfedezésébe. Nem az számít, hogy feltétlenül valami szuperötletes új helyre menjetek, hanem hogy induljatok el bárhova! Ha éppen nem botlottál bele egy új célpontba, menjetek egy jól bevált helyre!

A kirándulásba az utazás is beletartozik! A kutyád kiránduló módban van ajtótól-ajtóig. Élvezi az odautat, a túrát és a hazautat is. Nézelődik az autóból, vagy éppen szundít egy jót a melegben. Nem ugrik be odafelé a tisztítóba, és nem agyal azon, hogy mi minden mást csinálhatna ahelyett, hogy kirándul. Engedd meg magadnak, hogy az első perctől az utolsóig igazán kirándulj, és élvezd, hogy ezt csinálod!

dog-1007594_640.jpg

Egy csapat vagyunk! Amikor együtt vándorolsz – túrázol – a kutyáddal, ő egy csapatot alkot veled. Szemmel tart, figyeli a jelzéseidet, és bár lehet, hogy el-elszaladgál, de mindig visszatér hozzád. Légy része te is a csapatnak! Tudatosítsd magadban az összetartozás érzését: kiránduljatok együtt, ne csak egyszerre!

Elfáradni jó! Biztos lehetsz benne, hogy ő teljes erőbedobással menni fog. Ha kirándultál már nagyobb csoporttal, lehet, hogy neked is ismerős a menet eleje és vége közt szüntelenül ingázó kutya, aki másnap bármilyen robotot megszégyenítő módon mozog az izomláztól. A kiadós fizikai megterhelés neked sem árt, sőt. Az intenzív mozgás segít a szervezetednek lebontani a stresszes állapotban felszabadult hormonokat, és aludni is jobban tudsz tőle.

Ha szeretnél magatoknak közös élményt, kirándulásra fel!

Képek innen, innen és innen.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!