Coaching két lábon és hat lábon

Hatékonyabb munka, kevesebb stressz

2015. augusztus 06. - Nyíri Gabi

dog-407160_640.jpg

Ki ne szeretné hatékonyabban, mégis kevesebb stressz mellett végezni a munkáját? Következzen 6 tipp az eredményesebb és jobb hangulatú munkanaphoz!

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy egy munkával töltött nap velejárója az idegesség és a kimerültség. Valószínűleg neked is ismerős azonban a helyzet, amikor minél ingerültebben próbálsz valamivel boldogulni, annál kevésbé sikerül haladnod. Ha tovább meg tudnád őrizni a frissességedet és a jó hangulatodat, hatékonyabban tudnád elvégezni az előtted álló teendőket is. Lássuk, mi segíthet ebben!

american-cocker-spaniel-755781_640.jpg

Válaszd ki a megfelelő körülményeket a munkavégzéshez!
Különböző feladatokat különböző módon tudsz hatékonyan elvégezni. Figyeld meg a saját működésedet, és ennek megfelelően szervezd a napirendedet! Vannak, akik reggel rögtön letudják azokat a teendőket, amiket nem szeretnek. Másoknak szükségük van egy kis bemelegítésre, mielőtt a nehéz feladatoknak nekilátnak. Vannak olyan ötletek, amik a zuhany alatt születtek, míg mások futás vagy beszélgetés közben. Lehet, hogy egy rajz segít strukturálni a gondolatokat, lehet, hogy néhány papírra vetett mondat.

dog-495326_640_1.jpg

Előre az apró örömökkel!
Néha túl elfoglaltak vagyunk ahhoz, hogy értékeljük a jó dolgokat, vagy megéljük a sikereinket. „Persze-persze, de még mennyi mindent meg kell csinálni!” Tehetsz többet annál, hogy észreveszed, és megéled a jó dolgokat: szervezd úgy a napodat, hogy helyet kapjon benne mindaz, ami örömmel tölt el. Ha téged feltölt a kutyáddal töltött idő, iktass be egy kis játékot a napodba! Ha szereted a jó kávét, az egyik találkozódat szervezd a kedvenc kávézódba! Ha izgalommal várod a sorozatod új epizódját, tedd szabaddá a bemutató estéjét!

beagle-164930_640.jpg

Egyszerre egy dologgal foglalkozz!
Bár vonzónak tűnhet rengeteg dologgal foglalkozni egyszerre, az igazi hatékonyság a fókuszált munka jellemzője. Számos tudományos eredmény szerint – lásd például itt és itt – csak feleslegesen terheljük az idegrendszerünket, ha hagyjuk magunkat megzavarni és kizökkenteni. Mit csinálsz még, amíg ezeket a sorokat olvasod? Megy a TV a háttérben? Valakivel épp beszélgetsz? Utazol, és el kellene engedni azokat, akik leszállnak? Próbálj meg valamit úgy elolvasni, hogy csak arra koncentrálsz!

whippet-164118_640.jpg

Azt használd, amire tényleg szükséged van!
Dale Carnegie szerint sokat segít a stressz legyőzésében, ha odafigyelsz rá, hogy csak azokat az izmaidat használd, amelyek valóban szükségesek az adott feladat elvégzéséhez. A nap folyamán néhányszor ellenőrizd, hogy valóban csak a megfelelő izmaidat dolgoztasd! Amikor épp ezt a posztot olvasod, felhúzod a vállad? Az arcizmaid feszültek? Megfeszül a vádlid, és behajlítod a lábfejed? Ha igen, tudatosan lazítsd el őket!

cheerful-676762_640.jpg

Mozogj!
A testmozgás energiát ad, és segít a feszültség levezetésében. Az remek dolog, ha beiktatod a sportot a napirendedbe, de ezen kívül is számos lehetőséged van mozogni. Ha ülőmunkát végzel, 45-50 percenként állj fel, és nyújtóztasd ki a tested! A lift helyett használd a lépcsőt! Ha egy hosszú megbeszélésen veszel részt, figyelj oda rá, hogy egyenes háttal ülj!

dogs-779899_640.jpg

Együtt könnyebb!
Vannak olyan feladatok, amelyeket könnyebb mások társaságában, az ő inspirációjuk segítségével elvégezni. Ha valahol elakadtál, kérj segítséget a többiektől ahelyett, hogy csak idegeskedsz amiért egy helyben topogsz. Igyatok együtt egy kávét, és mesélj a feladatodról! A többiek megjegyzései, ötletei, új lendületet adhatnak. Ha tudod, hogy ki segíthet neked, ne várj, kérdezd meg! Egymás segítése társasjáték, vagyis csak akkor tudsz hosszútávon profitálni a többiek ötleteiből, ha szükség esetén te is segítesz nekik.

Képek: 1., 2.3., 4., 5., 6., 7.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!