Coaching két lábon és hat lábon

Mi jó van a cuki kutyás történetekben?

2018. március 01. - Nyíri Gabi

615392_3549307711945_502271310_o.jpg

A kutyásoknak vannak cuki történeteik a kutyájukról, amiket ráadásul meg is szoktak osztani. Igen, ez az, amivel – ha túltoljuk – a környezetünk idegeire tudunk menni. Mégis mi jó van ezekben a történetekben?

Mint tudjuk, nem szeretem a telet. (Ha esetleg nem hallottál még erről, itt megtalálod a részleteket.) Ennek ellenére a ma reggeli sétának azért volt egy hangulata a felkelő nap fényénél, a -15 fokban. A lényegi tapasztalatok: a juhászokat nem zavarja a hideg, és havas tájon is jó rejtőszín az ordas. A hazaérkezésünk utáni kávézás alatt ezeket tárgyaltuk ki a párommal, és megnézettem szegénnyel egy bizonyító erejű videót is (megtalálod az Instagramon). Így azzal indultam el otthonról, hogy a juhászok cukik, és a világ egy szép hely még akkor is, ha tél van.

A városba tartva a metrón akaratlanul belehallgattam egy telefonbeszélgetésbe.

- Szörnyű, tényleg!
- ...
- Ne is mondd, nálunk sincs semmi jó! Igen, itt is hideg van...

Biztos voltam benne, hogy náluk még a kanyarban sincs egy cuki kutyás történet, és nekik a világ ronda egy hely...

737495_3549307271934_129297157_o.jpg

Ezután érkezett egy üzenet a páromtól:

Elfie a hóban fetreng, mert egy bohóc. Megpróbáltam lefotózni, de észrevett, és elszaladt.

Szinte láttam a lelki szemeim előtt a jelenetet: fetrengő kutya a hóban, telefonnal fényképezni készülő gazdi, vigyorgó fejjel elszaladás, mondván, hogy „Lebuktáááál!” Innentől a figyelmem megint azon volt, hogy a juhászok cukik, és a világ egy szép hely még akkor is, ha tél van.

Szóval mire jók a cuki kutyás történetek? Segítenek a figyelmünket valami pozitívra irányítani. Azt, hogy hogyan érezzük magunkat egy helyzetben, nem maguk az események határozzák meg, hanem a jelentés, amivel felruházzuk őket, illetve az, hogy mire irányítjuk a figyelmünket: a jóra vagy a bosszantóra. Mindig mindenkinek lenne oka azt mondani, hogy „Szörnyű, tényleg!” A közérzetünknek azonban sokkal jobbat tesz, ha egy kutya (más kisállat, gyerek, bármi) kapcsán mondjuk, hogy „Cuki...!”

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása