Coaching két lábon és hat lábon

Tudod, hogy mi mindenben fejlődtél a kutyád által?

2018. január 25. - Nyíri Gabi

 skill_vigyor_fekete.png

Gyakran beszélünk róla, hogy a kutyák micsoda tanítómesterek, mennyi mindenben példát mutatnak nekünk. De számba vesszük-e vajon, hogy konkrétan miben fejlődtünk általuk? Te képben vagy?

Ma van pontosan 4 éve, hogy Skill beköltözött hozzánk. Gyorsan intézte a beilleszkedést, kb. 15 perce volt nálunk, amikor már ment is megugatni az érkező pizzafutárt. Amellett, hogy a bájos személyiségével azonnal belopta magát a szívünkbe, számos területen segített jobbá válnom. Bármilyen jubileum jó alkalom a visszatekintésre, ez az évforduló szóljon arról az 5 dologról, amiben én fejlődhettem Skill által:

dsc_1141_1.jpg

1. Kilépni a megszokottból: Ő a 6. kutya az életemben, és a 3. német juhász, de még soha nem volt dolgom olyan össze-vissza bundával, mint az övé. Például ahhoz, hogy a combjait ki tudjam bontani, egészen új technikát kellett kifejlesztenem: fésüld minden irányból, mert valamennyi szőr növekedési irányának az fog megfelelni.

dsc_3020.JPG

2. Olyasmit csinálni, ami nagyon nincs a komfortzónámban: Sosem gondoltam volna magamról, hogy egyszer azt fogom kiabálni, hogy „Fejezze be a rendbontást!” meg hogy „Kezeket fel, lábakat szét!” (Nem, nem fordítva – erre mindig emlékeztetni kell magam.) Skill szereti az őrző-védő munkát, a szituációst főleg. És amikor felmerült, hogy menjünk versenyre, bizony nekem is meg kellett tanulnom a szakzsargont.

12508952_10203922841671988_3714714585717678997_n.jpg

3. Itthonról intézni mindent: Ízületi gondok voltak bőven, 3 műtétet is át kellett vészelni. 4 hét szigorú mozgáskorlátozás (értsd 7/24-es felügyelet) / műtét – ezekre az időszakokra csak úgy utalok, hogy GYES-re mentem a kutyával. Persze sosem tervezetten, így erős rutint szereztem a dolgok átszervezésében és abban, hogy hogyan tudok szinte mindent intézni itthonról. Ja, és azt is megtapasztaltam, hogy egy csomó dolog várhat, és egy másik rakás meg kibírja, ha egyáltalán nem csinálom meg.

dsc_1129_1.jpg

4. Örülni annak, ami van: Skill – Elfie-vel együtt – egy vigyor-királylány. Szinte mindig örül annak, ami éppen van, úgy, ahogyan van. Ez adja a jellegzetes szemcsillogást és mosolyt. Erről a leckéről itt olvashatsz részletesebben.

2017-12-31_14_28_50-1.jpg

5. Állhatatosnak lenni: Skill szeret kutyákkal barátkozni, és ezt ki nem hagyta volna Elfie kapcsán sem. Ez ellen egy ideig Elfeskének azért komoly kifogásai voltak, házsártos vénlány módjára igyekezett hárítani a baráti közeledést. Skill kb. egy évig minden nap meghaverolta a matrónát, és állta az elutasítást. Aztán egyszer csak megtört a jég, mára már néha össze is bújnak. Ez az állhatatosság nekem példaértékű, őszintén nem tudom, hogy én küzdöttem-e valaha ennyit valamiért...

A te listádon mi van? Mi mindenben fejlődtél a kutyád által?

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

süti beállítások módosítása