Coaching két lábon és hat lábon

2 kérdés, amivel megkeserítettem az életem

2017. december 19. - Nyíri Gabi

Sok szót ejtünk mostanában a Kedves Naplómról és az Évindító Találkozóról. Láss mögéjük, és ismerd meg azokat az elveket, amelyekkel én átfordítottam az életemet! Vigyázat, személyes történet a videóban!

Ha követed az eseményeket körülöttünk, biztosan észrevetted, hogy mostanában sok szó esik a Kedves Naplómról és az Évindító Találkozóról. Nem osztottam még meg viszont ezek hátterét, és hogy miért tartom ennyire fontosnak őket. Láss mögé az eszközöknek a személyes történetemen keresztül, ismerd meg azokat az elveket, amelyekkel átfordítottam az életemet.

A sztori alapját egy alkoholista apuka és az ő megmentésében érdekelt anyuka adja. Ahogy az már csak lenni szokott amikor hiányzik a változtatás szándéka, jött a feszültség, az egymás hibáztatása és a szakítások. Az alkoholizmus mélypontja az egyetemista éveimre esett: anyagi gondok, balhék, ittas vezetés, hatósági zűrök. Majd egészségügyi és mentális problémák, végül öngyilkosság.

Amikor objektíve is sok volt a zűr körülöttünk, tudod, mit kérdeztem magamtól folyton? Hogy „Mi jöhet még?” – így, feltételes módban. Az agyam pedig elkezdett választ keresni, előállt mindenféle rémes lehetőséggel, én pedig agyon szorongtam magam.

Azt gondoltam, hogy ennek az egésznek van egy alja, aminél már nem lesz rosszabb, ezért a másik kedvenc kérdésem az volt, hogy „Mikor lesz már vége?” Rá kellett azonban jönnöm, hogy csak egyetlen dologra van hatásom: a saját működésemre és gondolkodásomra, így csak akkor lesz vége, ha én változtatok.

Ez az időszak számomra arról szól, hogy egy alkoholista lányának lenni milyen rossz. Pedig ebben az időszakban indult el rengeteg jó dolog az életemben: a kutyázás, az agility, a személyes fejlesztés, ami mára a hivatásommá vált, és ekkor ismertem meg a páromat is. Csak ezeket nehezen tudom felidézni, mivel balhékra és alaptalan szorongásokra tettem a figyelmemet. Érted: egy alkoholista lánya némi extrákkal vagy egy kiteljesedő kutyás némi nehézségekkel – nem mindegy!

Szóval íme a 3 elv, amelyek segítségével én átfordítottam az életemet:

  • Nem tehetem a figyelmem olyan dolgokra, amiken nem tudok változtatni, mert csak a saját működésem van az én kezemben.
  • Nem gyűjtögethetek kudarcokat és sérelmeket, muszáj a jó dolgokra koncentrálni, mert nem az életem eseményei számítanak, hanem a történet, amit építek belőlük.
  • Nem elemezhetem folyton a hiányosságaimat, meg kell tanulnom előrevivő kérdéseket feltenni magamnak, mert csak így tudok segíteni magamon.

Hogyan lett ebből Kedves Naplóm? Egy ügyféllel folytatott közös munka során jött az ötlet, hogy egy naplóba a sérelmek helyett a jó dolgok kerüljenek. Ebből született meg a Kedves Naplóm hétről-hétre 5 kérdéssel, amiből 4 megegyezik, 1 mindig más. Ez segít a figyelmedet a jó dolgokra irányítani és megtanít előrevivő kérdéseket feltenni magadnak. A 2018-as Kedves Naplóm december 21-én érkezik majd a Magazin olvasóihoz. Ha kíváncsi vagy, de még nem regisztráltál, itt megteheted (ingyenes): http://eepurl.com/bqOHEf

Minek az Évindító Találkozó? Mert az én történetem hatására te nem fogsz változtatni. Csak akkor, ha azt érzed, hogy ez a te utad is. Ehhez saját élményre, releváns tapasztalatokra van szükséged, amit a workshopon elkezdhetsz megszerezni. 2018. 01. 03-án, vagyis az év elején, hogy az új időszaknak előrevivő gyakorlattal tudj nekikezdeni. Részletek itt: https://www.facebook.com/events/196897244212587/

Ha tetszett a poszt, csatlakozz az önmagukat fejlesztők kétlábú és hatlábú közösségéhez! Kattints ide!

 

süti beállítások módosítása